VIKTIG å vite før tjenesten kan aktiveres!

  • Kan ikke brukes sammen med melin/odin sine betalingsløsninger.
  • Aktiveres pr. regnskap, vil derfor påvirke alle på klinikker med felles regnskap.
  • Krever SMS modul. (170kr pr mnd.)

Generell flyt:

SMS-betalingslenke i Programmet:

1. Huk av for MediPay på avtalen (en hakeboks kalt MP i sidepanelet).

2. Når SMS er sendt kan status sjekkes i MediPay fane under regnskap.

3. Om SMS link ikke blir benyttet tar MediPay over. («Kjøper beløp» av deg og sender faktura til kunde.)

4. Når Ordre er fullført vil den få en grønn hake i MediPay fanen, inne på «Regnskap». (se status symboler.)

  • Pasient mottar en SMS med link til betaling. (viser eksempel på bildet under)

  • De vil få opp webside og mulighet til å velge betalingsmetode.
  • Motta elektroniske kvittering på websiden (Kan lastes ned som PDF).

Du kan opprette en MediPay-faktura ved å klikke på «Innbetaling» (Handlevognen) i sideraden:


Ved bruk av valget «Opprett MediPay-faktura» vil programmet lage en faktura uten fakturagebyr.

Vanlige fakturaer som opprettes uten å skrives ut vil bli håndtert automatisk av MediPay.

For å unngå at fakturaen skal gå via MediPay kan du velge «skriv ut» når den opprettes:

NB! Det vil være en beløpsgrense på automatisk faktura. Den er på 3000 kr. Dersom fakturaen er over grensen vil den ikke bli godtatt av PayEx.

Denne haken kan fjernes per avtale eller på Pasientkort under Perioder:

Perioder kan ekskluderes fra MediPay med avhuking:

Avhukingen Pr. avtale finnes haken ved takstene til avtalen:

Betaling fullført
Autorisert
Venter på betaling
Mangler informasjon
Reversert
Avbrutt
Kanseller
Feilet

Gå til MediPay i Regnskap og velg ordre:

Ordrelinjen viser detaljert status på valgt ordre.

Noen vanlige feil gir også beskrivelse på Årsak og hvordan dette løses: