Hvordan oppdaterer jeg refusjonstakstene?

  • Refusjonstakstene oppdateres automatisk etter oppdateringer utført av Aspit.
Avtaler som var opprettet før takst-endring vil ligge inne med gammel verdi.
For å oppdatere prisen på disse avtalene gjør følgende:

  • Gå til regnskap
  • Trykk på verktøy i toppen av bildet og velg takstkorrektur

  • Sett tidsrom (fra: Da takstendringen er gjeldende fra. Til: så langt frem i tid du har satt opp avtaler).

Deretter klikker du på oppdater takstverdier.

    • Klikk på tannhjulene (standard plassering: nede til høyre) og velg administrasjon.
    • Naviger deg til hovedmeny «regnskap» og underkategori «takster»
    • Klikk opprett takst. Da vil det dukke opp en dialogboks:
    • La type stå som behandlerkrav
    • Velg korrekt yrkesgruppe for de som skal benytte denne
    • La kansellerende takst stå blank som vist i bildet over.
    • Velg kapittel som passer ny takst (Finner du ingen som passer, eller ønsker å lage egen struktur kan du opprette takstkapittel fra underkategori «takstkapittel» fra administrasjonen.
    • Legg inn en egendefinert unik kode
    • Legg inn en beskrivelse av hva taksten dekker
    • Legg til prisen pasienten skal betale på egenandel og skriv 0,- i refusjon.
  • Klikk på tannhjulene (standard plassering: nede til høyre) og velg administrasjon
  • Naviger deg til hovedmeny «regnskap» og underkategori «takster»
  • Finn frem til taksten du ønsker å oppdatere (tips: Du kan søke på kode/beskrivelse for kjapt å finne frem. Se bildet markert med rødt)
  • Etter å ha markert ønsket takst, sett gyldig til dato på verdien som nå står der.
  • Klikk på blank rad under eksisterende verdier for å opprette ny rad
  • Sett gyldig fra dato og legg til egenandelverdi.
Your Content Goes Here
Your Content Goes Here