Hvordan oppdaterer jeg refusjonstakstene?
- Refusjonstakstene oppdateres automatisk etter oppdateringer utført av Aspit.
Avtaler som var opprettet før takst-endring vil ligge inne med gammel verdi.
For å oppdatere prisen på disse avtalene gjør følgende:
For å oppdatere prisen på disse avtalene gjør følgende:
- Gå til regnskap
- Trykk på verktøy i toppen av bildet og velg takstkorrektur
- Sett tidsrom (fra: Da takstendringen er gjeldende fra. Til: så langt frem i tid du har satt opp avtaler).
Deretter klikker du på oppdater takstverdier.
-
- Klikk på tannhjulene (standard plassering: nede til høyre) og velg administrasjon.
- Naviger deg til hovedmeny «regnskap» og underkategori «takster»
- Klikk opprett takst. Da vil det dukke opp en dialogboks:
- La type stå som behandlerkrav
- Velg korrekt yrkesgruppe for de som skal benytte denne
- La kansellerende takst stå blank som vist i bildet over.
- Velg kapittel som passer ny takst (Finner du ingen som passer, eller ønsker å lage egen struktur kan du opprette takstkapittel fra underkategori «takstkapittel» fra administrasjonen.
- Legg inn en egendefinert unik kode
- Legg inn en beskrivelse av hva taksten dekker
- Legg til prisen pasienten skal betale på egenandel og skriv 0,- i refusjon.
- Klikk på tannhjulene (standard plassering: nede til høyre) og velg administrasjon
- Naviger deg til hovedmeny «regnskap» og underkategori «takster»
- Finn frem til taksten du ønsker å oppdatere (tips: Du kan søke på kode/beskrivelse for kjapt å finne frem. Se bildet markert med rødt)
- Etter å ha markert ønsket takst, sett gyldig til dato på verdien som nå står der.
- Klikk på blank rad under eksisterende verdier for å opprette ny rad
- Sett gyldig fra dato og legg til egenandelverdi.
Your Content Goes Here
Your Content Goes Here