FAQ

Vanlige spørsmål og svar:

  • Sendt SMS til pasient, men avtalen eller prisen er feil. Hvordan fikser jeg dette?

Har du sendt en SMS feil av forskjellige årsaker, kan du høyreklikke og velg «Avbryt ordre«. Da vil du se at timeglasset til høyre endrer seg til en rød X.

  • Har du sendt ut SMS, men ønsker heller å sende kravet på Payex faktura? (med og uten fakturagebyr)

Om du har sendt en SMS til pasient med betalingslenke, men skulle egentlig sende på MediPay-Faktura kan du høyreklikke

på avtalen inne på MediPay og velge «Endre til faktura«.

  • Om du har sendt en faktura til Payex ved en feil kan det endres slik:


Om en faktura har gått til PayEx, kan den reverseres ved å høyreklikke på avtalen under MediPay-fanen.

  • Sendt SMS (PayEx følger ikke opp kravet, mangler info) – Hva gjør du da om pasient ikke betaler?


Om PayEx ikke følger opp kravet må du selv få betalt av pasienten. Send ut ny SMS, opprett faktura manuelt eller la dem betale neste time.

 

  • For å finne betalingslenke som pasienten har fått på SMS kan du høyreklikke på avtalen under Regnskap -> Medipay, finn riktig avtale.


Du kan se betalingslenken pasienten har mottatt på sms. Høyreklikk på avtalen og velg vis betalingslenke.

Da får du opp dette bilde:

Du kan åpne lenken direkte eller kopiere den. Dette er lurt å sjekke først om pasienten sier at de ikke får åpnet lenken på deres telefon.

 

  • Hvordan sjekker du hva SMSen/fakturaen inneholder (ordrelinjer).

For å se hva pasienten betaler for kan du markere avtalen, se til høyre under «opprinnelige ordrelinjer» her kan du se hva pasienten betaler for.

  • Hva gjør du om pasienten klager på faktura fra Payex? Hvem kontakter du?

Er det feil pris på behandling, dato eller noe vesentlig, så må det endres hos behandler. Klager eller andre fakturaspørsmål de på selve fakturaen, må de ta det med Payex.

Tlf til Payex support er: 22 03 63 00.

 

  • Hvordan sender jeg faktura på tidligere utestående avtaler?


Gå inn på utestående under regnskap, finn riktig pasient, høyreklikk og velg «Opprett faktura«.


Trykk på «Opprett» og kravet går direkte til MediPay faktura.