Aspit logo

Kundeerfaring: - Support og opplæring over all forventning

Kiropraktorsenteret i Kristiansund har vært i kontinuerlig drift siden 1969. I desember 2020 valgte de å starte opp med Physica som sitt nye journalsystem.

Kiropraktorene ved Kiropraktorsenteret i Kristiansund, fra venstre: Torje Østtun, Jan-Erik Hoem, Arne Larsen
Kiropraktorene ved Kiropraktorsenteret i Kristiansund, fra venstre: Torje Østtun, Jan-Erik Hoem, Arne Larsen

Valgte Physica

- På tidspunktet vi ble nødt til å ta et valg, falt valget på Physica sier Arne Larsen. Fra kolleger, og representanter fra forskjellige journalleverandører fikk de mye god info og erfaringer. De fleste var fornøyde med Physica. Kiropraktorsenteret i Kristiansund var ikke de første til å starte med skybasert digitalt journalsystem, og gjorde en grundig jobb før de bestemte seg. - Vi fikk gode og ærlige svar på alle spørsmål. Physica sto frem som det mest komplette produktet. Et perfekt tilpasset produkt finnes ikke, til det er vår bransje for liten og snever, men vi synes Physica leverte den beste varen, mest tilpasset våre behov mener Arne Larsen. At datalagringen lå i Norge, og at support fikk masse skryt var viktig for klinikken.

- Det viktigste for oss var at det sto en solid leverandør med lokal forankring bak, som det var tydelig at brente for sitt produkt.

Arne Larsen

Support og opplæring over all forventning

Overgangen gikk tilnærmet knirkefritt. Klinikken hadde èn nede-dag for migrering av data, og opplæring, så var de i gang. - Det gikk over all forventning. Supporten er helt unik. Telefon, epost, og ikke minst Chat. Utrolig raske til å svare, effektive til løse eventuelle spørsmål eller problemer. Fjernhjelpen der support «tar over» pc’en er helt genial.

- Supporten er helt unik. Ingen over, ingen ved siden. Helt fantastisk!

Sparer tid med Physica

Physica er det første journalsystemet der klinikken er tilknyttet Norsk Helsenett og Helfo. Dette utgjør den største tidsbesparelsen. Kiropraktorene i Kristiansund er veldig positive til økt kommunikasjon mellom helsepersonell og beskriver helsenett i Physica som smidig og forenklende for deres arbeid.

- Kommunikasjon med fastleger går lynende raskt. Å levere trygdeoppgjøret er en lek. Noen få tastetrykk, så er pengene på konto etter et par dager!

Online Booking er også tidsbesparende, det frir tid for sekretæren på klinikken. Samarbeid med forsikringsselskaper er blitt en del av hverdagen for klinikken. - Å sende oppgjør med EHF via Physica fungerer veldig bra, selv om det å samarbeide med forsikringsselskaper har sine utfordringer, uavhengig av journalsystem.

- Få en demo, snakk med de hyggelige representantene på stand ved neste kurs, så er det bare å veie for og imot. Vi var aldri i tvil. For oss på Kiropraktorsenteret i Kristiansund var Physica det riktige valget den gangen vi skulle velge, avslutter Arne Larsen.

- Vi vil anbefale alle som skal bytte leverandør til å gi Physica en sjanse.

Ønsker du å vite mer?